Tarıma Gönül Verenlerin Buluşma Noktası "Tarım Foruma" Hoşgeldiniz..

Hoşgeldin, Ziyaretçi: Giriş Yap Üye Ol


Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Besi Sığırcılığı Modül Programı(Temel Eğitime Destek Projesi)
#1
Besi Sığırcılığı

cxkDHguD.jpg

Programın Tanımı:

Programın amacı, besi sığırı ahırı kurabilen, besi sığırının besleme ve bakımını yapabilen, besi sığırı üretebilen, besi sığırı hastalıklarına karşı koruma ve mücadele yapabilen besi sığırcısı yetiştirmektir. Program dört üniteden oluşmaktadır ve süresi toplam 100 saattir. Bu programı başarı ile tamamlayan ve belgesini alan kişi kendi arazisinde bu işleri yaparak ailesine katkıda bulunabileceği ve kazanç temin edebileceği gibi, çevresindeki diğer işletmelerde de bu türden işleri yaparak kazanç temin edebilir.

Programın Uygulanması ile ilgili Genel Açıklamalar:

1.Kursiyerlerin her birinin kişisel özellikleri, giriş yeterlilikleri ve öğrenme ihtiyaçları belirlenecek, her kursiyer için bireysel öğretim planı (BÖP) hazırlanacaktır.

2.Her kurs için ünitelendirilmiş yılık plân (ÜYP) ve ders plânı (DP) hazırlanacaktır. Bütün planlarda hızlı öğrenen, geç ve güç öğrenen, zihinsel ya da bedensel özürlü, deneyimli ve deneyimsiz, kadın ve erkek, yaşlı ve genç ile farklı statülerdeki kursiyerler için yapılacak farklı uygulamalara bu planlarda yer verilecektir.

3.Öğretimin yapılmasında öğrenci merkezli öğretime yer verilecek, öğrenmenin öğrenci tarafından gerçekleştirildiği dikkate alınacak, aktif öğretim stratejileri öğretimde esas alınacaktır. Temel becerilerin kazandırılmasında ve geliştirilmesinde davranışçı öğretim esas alınırken daha ileri düzeydeki bilgi ve becerilerin kazandırılmasında bilişsel öğretim stratejilerine yer verilecektir.

4.Kursiyerlerin bireysel gelişimleri esas alınırken, sosyal gelişimleri de dikkate alınacak, bu amaçla probleme dayalı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme, grup çalışmaları gibi stratejilere de yer verilecektir.

5.Öğretim materyallerinin seçiminde görsel, işitsel öğretim materyalleri ile dokunmaya dayalı öğretim materyallerinin seçimine özen gösterilecektir. Kursta kullanılacak öğretim materyalleri öğretmen tarafından belirlenecektir.

6.Öğretim etkinliklerinin belirlenmesinde, öğretimin amacı, öğretim sürecinin gerekleri ve çoklu zeka esas alınacaktır.

7.Öğretimin yapılması sırasında mümkün olduğu kadar planlara sadık kalınacak, zaman içinde değişen ihtiyaç, imkan ve şartlara bağlı olarak gerekli değişiklik ve düzenlemeler yapılacaktır.

8.Öğretim süreci boyunca sürekli değerlendirmeler yapılacak, bireylerin öğrenmeleri ile ilgili eksiklikler ve yanlışlıklar zamanında fark edilecek gerekli düzeltici ve tamamlayıcı öğrenme etkinlikleri devreye konulacaktır.

9.Öğretim sürecinin sonunda öğrencinin başarısı uygun ölçme araçları ile ölçülecek ve değerlendirilecektir. Bilişsel alandaki öğrenmeler için gerektiğinde kağıt kalem testlerine yer verilecektir. Ancak öğrencinin gerçek performansı iş ve performans testleri ve bu bağlamda hazırlanacak olan kontrol listeleri ile ölçülecek ve değerlendirilecektir. Bu değerlendirmelere ek olarak öğretim sırasında oluşturulmuş olan öğrenci dosyaları (portföy) da değerlendirmenin ayrılmaz bir parçası olarak kullanılacaktır.

10.Bu program 15 kişilik bir öğrenci grubu, alanında uzman bir öğretmen, bu öğretimi yapmak için yeterli sayıda alet, makine ve teçhizat ve gerekli malzemenin bulunduğu; öğretim materyallerinin ya hazır ya da ilgili halk eğitim merkezinde üretilebileceği varsayılmıştır. Bu varsayımın geçersiz olduğu durumlarda öğretmenler gerekli bazı değişiklik ve düzenlemeler yapabilirler. Yine öğretim üniteleri belirlenirken mesleğin ya da işin yapılma süreci esas alınmıştır. Bu sıraya uymak esastır. Ancak bu süreci etkilemeyecek ünitelerin öğretiminde ünitelerin sıralamasında gerekli değişiklikler yapılabilir.

Genel Amaçlar:

Besi sığırı yetiştiriciliği ile ilgili eğitim ve öğretim etkinliklerini başarıyla tamamlayan her kursiyer:

Ahır kurabilecektir, Besleme ve bakım yapabilecektir, Besi sığırı üretebilecektir, Hastalıklara karşı koruma ve mücadele yapabilecektir.

Ünite Dağılım Tablosu


Ünite Adı
 Süresi 

Ahır Kurma
25

Besleme ve Bakım
35

Besi sığırı üretme
25

Hastalıklara Karşı Koruma ve Mücadele
15

Toplam
100


Ünite 1: Ahır Kurma

Ünitenin Amaçları:

Bu ünite ile ilgili eğitim ve öğretim etkinliklerini başarıyla tamamlayan her kursiyer:

-Besi sığırı yetiştireceği yeri seçebilecektir.

-Ahır kurabilecektir.

Ünitenin İçeriği:

Yer seçimi

-Özellikleri

Ahır
- Çeşitleri - Sistemleri - Özellikleri - Bölümleri - Kurulum - Hijyen - Havalandırma

- Aydınlatma

Ünitenin Etkinlikleri:

- Ahır kurma bilgisi sunma / edinme

- Ahır kurma ile ilgili işlem basamaklarını yaparak gösterme

- Besi sığırı yetiştireceği yeri seçme

- Ahır kurma

Ünitenin Değerlendirilmesi:

- Ahır kurma kontrol listesi

Ünite 2: Besleme ve Bakım

Ünitenin Amaçları:

Bu ünite ile ilgili eğitim ve öğretim etkinliklerini başarıyla tamamlayan her kursiyer:

- Besi sığırını besleyebilecektir.
- Besi sığırının bakımını yapabilecektir.
- Ahırın bakımını yapabilecektir.

Ünitenin İçeriği:

Besleme

- Yem ihtiyacı
- Rasyon hazırlama
- Yem bitkileri üretimi
- Silaj
- Yer hazırlığı
- Yapımı
- Olgunlaşma süresi
- Merada besleme

Bakım

- Besi sığırı
- Buzağı ve dana
- Genç sığır
- Yaşlı sığır
- Ahır
- Günlük bakım
- Periyodik bakım

Ünitenin Etkinlikleri:

- Besleme ve bakım bilgisi sunma / edinme
- Besleme ve bakım ile ilgili işlem basamaklarını yaparak gösterme
- Sığır seçimi yapma
- Besi sığırlarını besleme
- Ahırın bakımını yapma
- Besi sığırının bakımını yapma

Ünitenin Değerlendirilmesi:

- Besleme ve bakım kontrol listesi

Ünite 3: Besi Sığırı Üretme

Ünitenin Amaçları:

Bu ünite ile ilgili eğitim ve öğretim etkinliklerini başarıyla tamamlayan her kursiyer:

- Besi sığırını seçebilecektir.
- Aşım yapabilecektir.
- Suni tohumlama yapabilecektir.
- Kuruya çıkarma işlemi yapabilecektir.
- Doğum yaptırabilecektir.
- Döl verimliliği ve sürüyü yönetebilecektir.

Ünitenin İçeriği:

Sığır seçimi

- Irk
- Yaş
- Cinsiyet
- Kondisyon

Üreme

- Aşım
- Suni tohumlama
- Kuruya çıkarma

Kızgınlık belirtileri Doğum, Döl verimliliği ve sürü yönetimi

Ünitenin Etkinlikleri:

- Besi sığırı üretme bilgisi sunma/edinme
- Besi sığırı üretme işlemlerini yaparak gösterme
- Besi sığırı seçme
- Aşım yapma
- Suni tohumlama
- Kuruya çıkarma
- Doğum yaptırma
- Döl verimliliği ve sürü yönetme

Ünitenin Değerlendirilmesi:

- Besi sığırı üretme ile ilgili kontrol listesi

Ünite 4: Hastalıklardan Koruma ve Mücadele

Ünitenin Amaçları:

Bu ünite ile ilgili eğitim ve öğretim etkinliklerini başarıyla tamamlayan her kursiyer:

- Hastalıklardan koruma ve mücadele yapabilecektir.

Ünitenin İçeriği:

Hastalıklardan koruma ve mücadele

- Hastalık çeşitleri
- Hastalıkla mücadele
- Koruma yöntemleri

Ünitenin Değerlendirilmesi:

- Hastalıklardan koruma ve mücadele kontrol listesi

Ünitenin Etkinlikleri:

- Hastalıklardan koruma ve mücadele edinme/ sunma
- Hastalıklardan koruma ve mücadele ile ilgili işlem basamaklarını yaparak gösterme
- Besi sığırını hastalıklardan koruma ve mücadele

Programın Değerlendirilmesi:

Her ünitedeki ürün ve süreç kontrol listeleri esas alınarak kursiyerin başarısı belirlenecektir. Bu bilgilerin ışığı altında programın eksik ve yanlışları düzeltilecektir.

Programda Kullanılacak Araç Gereç Listesi:

Araçlar:
- Aydınlatma sistemi
- Eldiven
- Havalandırma sistemi
- Önlük
- Suluk
- Yem kapları
- Yemleme sistemi
- Yem-su konveyörü

Gereçler:

- Burçak
- Dezenfektan
- Fiğ
- Korunga
- Patates unu
- Sakatat artıkları
- Şeker pancarı
- Vitamin hapı
- Yer fıstığı
- Yonca
- Yulaf küspesi



Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi